FANDOM

Ród Blackfyre
House Blackfyre.svg
Herb Czarny, trójgłowy smok na czerwonym tle
Obecny lord Brak, wygasły
Dziedzic Brak, wygasły
Rodowa broń Blackfyre
Założyciel Daemon Blackfyre

Ród Blackfyre - wymarła boczna linia dynastii Targaryenów. Jej założycielem był Daemon Blackfyre, jeden z Wielkich Bękartów Aegona IV. Ród ten zawdzięcza nazwę od jednego z valyriańskich mieczy Targaryenów, Blackfyre'a, który należał do każdego króla, począwszy od Aegona Zdobywcy.

Herbem tego rodu był herb rodu Targaryenów z odwróconymi barwami (to częsta praktyka uznanych bękartów, które nie mogą nosić barw rodu swego ojca bez uprzedniej legitymizacji). Dewiza Blackfyre'ów nie jest obecnie znana. Po legitymizacji przez króla Aegona IV wszystkich swych bękartów, Daemon pozostał przy nazwisku Blackfyre. Przyrodni brat, Daeron, przyznał mu ziemie położone przy Czarnym Nurcie wraz z prawem do wybudowania zamku.

Rebelie Edit

Pierwsza Rebelia Blackfyre'ów Edit

Po raz pierwszy przeciwko Targaryenom, Daemon Blackfyre wystąpił w 196 roku o.P. Jako powód podano, iż król Daeron II w rzeczywistości jest synem Aemona Smoczego Rycerza, przez co jest bękartem i nie ma praw do tronu. Dodatkowo, zwolennicy Czarnego Smoka argumentowali, że poprzedni król przekazał mu miecz Zdobywcy, co w oczach wielu możnych sprawiało wrażenie, iż to Daemon jest wyznaczony jako jego następca. W ostatecznym rozrachunku, Pierwsza Rebelia zakończyła się bitwą na Polu Czerwonej Trawy w Reach, gdzie zginął Daemon i jego dwaj najstarsi synowie, Aegon i Aemon. Za ich śmierć odpowiedzialny był Brynden Rivers i Zęby Kruka - jego gwardia przyboczna. Bittersteel wraz z niedobitkami buntowników i rodziną Daemona I, uciekł do Essos, gdzie niedługo potem, utworzył Złotą Kompanię.

Druga Rebelia Blackfyre'ów Edit

Kolejna próba zdobycia Żelaznego Tronu nastąpiła w 211 r. o.P. Zawiązany został spisek, którego celem było posadzenie na tronie trzeciego syna, imieniem Daemon. Doświadczał on smoczych snów; w jednym z nich widział wykluwającego się smoka w Białych Murach. Rebelia nie trwała długo, gdyż lord Bloodraven udaremnił działania spiskowców. Część zbuntowanych została ścięta, a sam Daemon trafił jako jeniec do Królewskiej Przystani.

Trzecia Rebelia Blackfyre'ów Edit

W roku 219 o.P, Aegor Rivers, wraz z Haegonem Blackfyre i Złotą Kompanią wylądował u brzegów Westeros, rozpoczynając tym samym trzecią rebelię. Lojalistami dowodził książę Maekar. W kampanii brali udział również jego dwaj synowie, Aegon i Aerion. W czasie decydującej bitwy, Bloodraven i Bittersteel ponownie się starli. Rebelia zakończyła się klęską zwolenników Czarnego Smoka. Aegor Rivers został schwytany a samozwańczy Haegon I został podstępnie zamordowany, pomimo faktu, iż się poddał. Zakutego w łańcuchy Bitterstela przyprowadzono do stolicy, przed oblicze króla Aerysa I, który postanowił okazać mu łaskę i wysłać go na mur (ignorując prośby księcia Aeriona i lorda Bryndena dotyczące natychmiastowej egzekucji). Złota Kompania przechwyciła okręt, przewożący jej przywódcę. Po tej akcji, Bittersteel powrócił do Tyrosh i ukoronował najstarszego z synów zmarłego Haegona, Daemona.

Wielka Rada z 233 r o.P. Edit

Po śmierci króla Maekara, nastąpił kryzys sukcesyjny. Aby go rozwiązać, namiestnik nieżyjącego króla, lord Brynden Rivers zarządził zebranie Wielkiej Rady. Piąty syn Daemona Blackfyre, Aenys, napisał list, w którym zgłosił swe rozszenia do tronu. Lord Bloodraven wystawił mu list żelazny i zachęcał do przybycia do stolicy. Gdy się tak stało, został on pojmany i natychmiastowo ścięty. Jego głowę okazano zebranym lordom jako ostrzeżenie dla ewentualnych zwolenników Blackfyre'ów.

Czwarta Rebelia Blackfyre'ów Edit

Trzy lata po obradach Wielkiej Rady, Daemon III podjął próbę zdobycia tronu. Po przybyciu do brzegów Westeros, okazało się, że mieszkańców Siedmiu Królestw nie obchodzi już ich sprawa. Rebelia zakończyła się bitwą, w której to ser Duncan Wysoki zabił pretendenta Blackfyre'ów. Złota Kompania, widząc jego śmierć, uciekła za Wąskie Morze.

Piąta Rebelia Blackfyre'ów Edit

Ostania próba przejęcia Żelaznego Tronu nastąpiła w 260 r o.P. Ostatni męski potomek, Maelys Monstrualny, zebrał grupę awanturników z Essos i rozpoczął kampanię przeciwko Targaryenom. Armia Czarnego Smoka wylądowała na Stopniach. Młody rycerz, ser Barristan Selmy, zabił w pojedynku Maelysa Blackfyre, tym samym kończąc sprawę Blackfyre'ów w Siedmiu Królestwach.