FANDOM

Król Północy i Król Zimy to starożytne tytuły, które przez tysiące lat przysługiwały Starkom z Winterfell.

HistoriaEdit

Ród Stark wywodzi swoje istnienie od legendarnego Brana Budowniczego, który żył w Erze Herosów, wybudował Mur, a także Winterfell.

Przez tysiące lat Królowie Zimy podbijali Północ, stopniowo podporządkowując sobie pozostałe rody. Walczyli również z Żelaznymi ludźmi, a także z dzikimi zza Muru.

Ostatnim Królem Północy był Torrhen Stark, znany jako "Król który Klęknął". Złożył hołd Targaryenom podczas Podboju Aegona, przez co Północ stała się częścią Siedmiu Królestw podległych Żelaznemu Tronowi. Od tej pory Starkowie posiadali tytuł Namiestników Północy.

Niedawne wydarzeniaEdit

Gra o TronEdit

Tytuł "Króla Północy" zostaje wskrzeszony podczas Wojny Pięciu Królów. Po egzekucji lorda Eddarda Starka jego syn Robb Stark wyrusza na wojnę i zostaje obwołany przez swych chorążych Królem Północy.

Starcie KrólówEdit

Balon Greyjoy podbija część Północy i ogłasza się Królem Wysp i Północy.

Nawałnica MieczyEdit

Król Północy Robb Stark nie ma dzieci, a jego młodsi bracia zostali uznani za zmarłych. Przypuszcza się, iż zalegitymizował swego przyrodniego brata Jona Snow jako swego następcę. Zanim jednak Jon mógłby zostać poinformowany, król Robb ginie podczas Krwawych Godów.

Uczta dla WronEdit

Euron Greyjoy, podobnie jak jego zmarły brat Balon Greyjoy, również tytułuje się Królem Wysp i Północy.

KoronaEdit

Korona Zimy

Korona Królów Północy była otwartym diademem z brązu, z wyrytymi runami Pierwszych Ludzi, z wystającymi w górę małymi mieczami.

Znani Królowie PółnocyEdit

Nie są znani wszyscy, poniżej ogólna chronologiczna lista: